Брэсцкі раённы выканаўчы камітэт

Брэсцкі раённы выканаўчы камітэт
burger
Галоўная // Беларусская версия // Адно акно // Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

Парадак абскарджання адміністрацыйных рашэнняў

 

Закон Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З "Аб асновах адміністрацыйных працэдур" (Выманні з тэксту нарматыўна прававога акта).

 

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

1. Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба валодае правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.

2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйшую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скарг (далей - орган, які разглядае скаргу).

3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.

У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.

Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным ці гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.

 

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі

1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца.

2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі

1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай ці электроннай форме

2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны змяшчацца:

найменне органа, які разглядае скаргу;

звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншае, - асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) - для грамадзяніна;

найменне і месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;

найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца;

сутнасць адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;

падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным;

патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;

пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;

подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.

3. Пры падачы адміністратыўнай скаргі ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг ідэнтыфікацыя і аўтэнтыфікацыя грамадзян і юрыдычных асоб праводзяцца з выкарыстаннем спосабаў, устаноўленых для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме.

У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны змяшчацца звесткі, указаныя ў абзацах другім — восьмым пункта 2 гэтага артыкула.

У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, што дадаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.

 

Артыкул 34-1. Водгук адміністрацыйнай скаргі

1. Асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, мае права адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу ў любы час да заканчэння яе разгляду.

Водгук адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у пісьмовай форме, ажыццяўляецца з дапамогай падачы заявы ў пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.

Водгук адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у электроннай форме, ажыццяўляецца з дапамогай падачы заявы ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг або пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.

2. У выпадку адклікання адміністрацыйнай скаргі орган, які разглядае скаргу, спыняе яе разгляд па сутнасці і вяртае асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.

Да ведама грамадзян! У Брэсцкім раённым выканаўчым камітэце адміністрацыйныя скаргі прымаюцца спецыялістамі службы "адно акно" райвыканкама:

 

Рэжым працы службы "адно акно"

- панядзелак, аўторак, чацвер, пятнiца з 8.00 да 17.00, перапынак на абед; з 13.00 да 14.00;

-серада з 8.00 да 20.00, перапынак на абед; з 13.00 да 14.00;

- субота, нядзеля-выхадны.

 

Прыём вядуць спецыялісты СЛУЖБЫ "Адно акно"

Вядучы спецыяліст - Аксёнчык Алена Васільеўна (акно № 2)

Спецыяліст - Купчык Тамара Ігараўна ( акно №1)

 

Адміністрацыйныя скаргі могуць быць накіраваны на паштовы адрас: 224030, г.  Брэст, вул.  Веры Харужай, 2.

 

Адміністрацыйная скарга ў электронным выглядзе

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. N 433-З "Аб асновах адміністрацыйных працэдур", адзіны партал электронных паслуг вызначаны адзіным пунктам падачы (водгуку) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (паведамленняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і  падачы (водгуку) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.

З 1 лютага 2018 года на Адзіным партале электронных паслуг даступна Адміністрацыйная скарга

Адміністрацыйная скарга - скарга на прынятае адміністрацыйнае рашэнне, якая падаецца ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.

Пытанні, якія датычацца парадку падачы, адклікання і разгляду адміністрацыйных скарг, рэгламентуюцца заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах.

На адзіным партале электронных паслугаў магчыма:

1. Накіраваць адміністрацыйную скаргу ў электроннай форме ў дзяржаўны орган (іншую арганізацыю), упаўнаважаную на разгляд такой скаргі.

2. Выдаліць накіраваную адміністрацыйную скаргу да таго, як яна будзе зарэгістраваная ва ўпаўнаважаным органе (пакуль статус адміністрацыйнай скаргі "адпраўлена", да статусу "прынята"). Для гэтага на старонцы фармавання адміністрацыйнай скаргі націснуць на кнопку «Выдаліць».

3. Адклікаць адміністрацыйную скаргу, націснуўшы на кнопку "Адклікаць" на старонцы фарміравання адміністрацыйнай скаргі.

4. Прагледзець статус замоўленай паслугі (адпраўлена, прынята, у працэсе, адобрана, адмоўлена, памылка). Для гэтага ва ўкладцы «Бягучыя заказы паслуг» выбраць раней замоўленую паслугу і націснуць на кнопку дзеяння насупраць яе.

5. Атрымаць адміністрацыйнае рашэнне (апавяшчэнне аб прынятым адміністрацыйным рашэнні). Для прагляду ва ўкладцы «Бягучыя заказы паслуг» выбраць раней замоўленую паслугу і націснуць на кнопку дзеяння насупраць яе. Для прагляду файлаў, прымацаваных да адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб прынятым адміністрацыйным рашэнні), націснуць на спасылку "Прагледзець" насупраць дакумента "Рашэнне па адміністрацыйнай скарзе" на старонцы фарміравання адміністрацыйнай скаргі.

Накіраванне адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме магчыма толькі ў дачыненні да адміністрацыйнага рашэння, зарэгістраванага ў праграмным комплексе "Адно акно".

Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйшую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скарг.

 

Для накіравання скаргі неабходна

1.       Атрымаць унікальны ідэнтыфікатар

Права на атрыманне ідэнтыфікатара ў Беларусі маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства.

Для атрымання ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "Адно акно", у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг (па адрасе г. Мінск, пр. Машэрава, 25, пам. 200, аддзел продажаў і абслугоўвання кліентаў) або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.

На падставе заявы аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара устаноўленай формы, якая змяшчае таксама згоду грамадзяніна на зверку персанальных даных у інфармацыйных рэсурсах Міністэрства ўнутраных спраў, работнік службы выдачы ініцыюе фарміраванне асабістага электроннага кабінета грамадзяніна і афармляе апавяшчэнне аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара устаноўленай формы.

2.      Увайсці ў асабісты кабінет на Адзіным партале электронных паслуг

(Адзіны партал электронных паслуг агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы размешчаны на сайце  https://www.portal.gov.by .)

Увайсці ў асабісты кабінет на партале з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара.

3.      Сфарміраваць адміністрацыйную скаргу ў асабістым кабінеце карыстальніка

"Адміністрацыйная скарга" адлюструецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.



ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі