У мэтах рэалізацыі мер, накіраваных на павелічэнне долі безнаяўных разлікаў пры продажы тавараў, выкананні работ, аказанні паслуг, пастановай:
скарачаецца пералік выпадкаў , пры якіх юрыдычныя асобы і індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права прымаць плацяжы ў свой адрас наяўнымі грашовымі сродкамі пры продажы тавараў, выкананні работ, аказанні паслуг і ажыццяўленні латарэйнай дзейнасці без прымянення касавага абсталявання і (або) картачных плацежных тэрміналаў;
пашыраецца пералік аб'ектаў (відаў дзейнасці), у якіх (пры ажыццяўленні якіх) юрыдычныя асобы і індывідуальныя прадпрымальнікі абавязаны выкарыстоўваць плацежныя тэрміналы , вызначаны дадаткам 1-1 да пастановы № 924/16.
Так, пастановай прадугледжваецца выключэнне з пункта 35 Палажэння падпунктаў 35.5, 35.7, 35.11, 35.12, 35.16 і 35.17 і, адпаведна, уводзіцца абавязак выкарыстоўваць касавае абсталяванне пры продажы тавараў, выкананні работ, аказанні паслуг у наступных выпадках:
ажыццяўленне разноснага гандлю;
аказанне паслуг і продажу тавараў (за выключэннем алкагольных напояў і тытунёвых вырабаў) у цягніках гарадскіх, рэгіянальных, міжрэгіянальных, міжнародных, камерцыйных ліній у асартыменце, зацверджаным дзяржаўным аб'яднаннем "Беларуская чыгунка";
аказанне дома паслуг, а таксама ажыццяўленне гандлю з дастаўкай тавараў дамоў аператарамі паштовай сувязі і электрасувязі, выязнымі брыгадамі арганізацый службы побыту і камунальных паслуг;
выкананне работ, аказанне паслуг па-за пастаяннае месца ажыццяўлення дзейнасці на тэрыторыі сельскай мясцовасці;
аказанне бытавых паслуг (за выключэннем тэхнічнага абслугоўвання і рамонту транспартных сродкаў, машын і абсталявання, захоўвання аўтатранспартных сродкаў) у аб'ектах, размешчаных у сельскіх населеных пунктах, з колькасцю работнікаў, якія непасрэдна аказваюць такія паслугі, не больш як адзін чалавек у адну змену;
ажыццяўленне рознічнага гандлю таварамі ў аб'ектах бытавога абслугоўвання насельніцтва (за выключэннем такіх аб'ектаў, прызначаных для тэхнічнага абслугоўвання і рамонту транспартных сродкаў, машын і абсталявання, захоўвання аўтатранспартных сродкаў), размешчаных у сельскіх населеных пунктах, з колькасцю работнікаў не больш за адзін.
З мэтай пашырэння магчымасці ажыццяўляць разлікі за набытыя тавары, выкананыя работы, аказаныя паслугі з дапамогай банкаўскіх плацежных картак і (або) іншых плацежных інструментаў, а таксама павелічэння долі безнаяўных разлікаў пастановай прадугледжваецца пашырэнне пераліку аб'ектаў (відаў дзейнасці), у якіх (пры ажыццяўленні якіх ) юрыдычныя асобы і індывідуальныя прадпрымальнікі абавязаны выкарыстоўваць плацежныя тэрміналы (дадатак 1-1 да пастановы № 924/16), шляхам уключэння ў названы пералік наступных аб'ектаў (відаў дзейнасці):
разносны гандаль;
аказанне паслуг і продаж у цягніках гарадскіх, рэгіянальных, міжрэгіянальных, міжнародных, камерцыйных ліній тавараў (за выключэннем алкагольных напояў і тытунёвых вырабаў) у асартыменце, зацверджаным дзяржаўным аб'яднаннем "Беларуская чыгунка";
ажыццяўленне гандлю з дастаўкай тавараў дамоў аператарамі паштовай сувязі і электрасувязі, выязнымі брыгадамі арганізацый службы побыту і камунальных паслуг;
выкананне работ, аказанне паслуг па-за пастаяннае месца ажыццяўлення дзейнасці;
аўтамабільныя перавозкі пасажыраў у нерэгулярных зносінах (за выключэннем аўтамабільных перавозак пасажыраў аўтамабілямі-таксі);
аб'екты бытавога абслугоўвання насельніцтва з колькасцю работнікаў, якія непасрэдна аказваюць бытавыя паслугі, не больш за аднаго чалавека за змену;
аказанне ад імя дыпламатычных прадстаўніцтваў і консульскіх устаноў замежных дзяржаў паслуг па прыёме заяў аб выдачы візы для ўезду ў дзяржавы з візавым рэжымам.
Даведачна. Плацежны тэрмінал - праграмны або праграмна-тэхнічны сродак, які выкарыстоўваецца на падставе дагавора на аказанне плацежных паслуг у адпаведнасці з заканадаўствам у галіне плацежных сістэм і плацежных паслуг і прызначаны для рэгістрацыі аперацый пры выкарыстанні банкаўскіх плацежных картак і (або) любога (любых) з іншых плацежных інструментаў з наступным фарміраваннем плацежнага дакумента.
Такім чынам, уключэнне прадугледжаных праектам пастановы аб'ектаў (відаў дзейнасці) у дадатак 1-1 да пастановы № 924/16 не мае на ўвазе абавязковае набыццё і выкарыстанне картачнага плацежнага тэрмінала і, такім чынам, не прывядзе да значных расходаў для суб'ектаў гаспадарання, паколькі выкананне прапанаванага абавязку прадугледжвае магчымасць выкарыстання ў тым ліку праграмнага забеспячэння, якое дазваляе прымаць безнаяўныя плацяжы (напрыклад, дадатак "Аплаці", устаноўка праграмнага забеспячэння банка на смартфон для магчымасці прыёму плацяжоў з выкарыстаннем банкаўскіх плацежных картак і іншыя варыянты, якія не прадугледжваюць фізічную наяўнасць картачнага плацежнага тэрмінала).
Таксама пастановай прадугледжваецца ўдасканаленне парадку прыёму сродкаў плацяжу з выкарыстаннем гандлёвых аўтаматаў на тэрыторыі Беларусі.
У сувязі з гэтым пастановай прадугледжваецца ўнясенне змяненняў у главу 5 пастановы нумар 924/16, якія прадугледжваюць удасканаленне парадку выкарыстання гандлёвых аўтаматаў, а таксама паўнацэнны ўлік выручкі (наяўнай і безнаяўнай) суб'ектаў гаспадарання, якія выкарыстоўваюць такія гандлёвыя аўтаматы. Так, у прыватнасці, пастановай прадугледжваецца, што:
калі суб'ект гаспадарання выкарыстоўвае гандлёвы аўтамат, які забяспечвае прыём плацяжоў толькі наяўнымі грашовымі сродкамі , то ў такі аўтамат павінен быць устаноўлены сродак кантролю падатковых органаў або ўбудаваны касавы падсумоўваючы апарат з устаноўленым сродкам кантролю падатковых органаў (дадзенае патрабаванне дзейнічае цяпер) або ў такі гандлёвы аўтамат. павінна быць усталявана праграмная каса (размешчаная на прыладзе карыстальніка) ці ён павінен узаемадзейнічаць з праграмнай касай, размешчанай у цэнтры апрацоўкі дадзеных аператараў праграмных касавых сістэм;
калі суб'ект гаспадарання выкарыстоўвае гандлёвы аўтамат, які забяспечвае прыём плацяжоў наяўнымі грашовымі сродкамі і ў безнаяўнай форме , то ў такі гандлёвы аўтамат павінен быць убудаваны касавы падсумоўваючы апарат з устаноўленым сродкам кантролю падатковых органаў або ў такі гандлёвы аўтамат павінна быць устаноўлена праграмная каса (размешчаная на прыладзе карыстальніка). ) або ён павінен узаемадзейнічаць з праграмнай касай, размешчанай у цэнтры апрацоўкі дадзеных аператараў праграмных касавых сістэм.
Акрамя таго, пастановай прадугледжваецца магчымасць выкарыстання гандлёвых аўтаматаў пры продажы тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы уніфікаванымі кантрольнымі знакамі і (або) сродкамі ідэнтыфікацыі, пры ўмове адпаведнасці касавых падсумоўваючых апаратаў з устаноўленым сродкам кантролю падатковых органаў і праграмных кас патрабаванням, устаноўленым пунктам 10-1 Палажэння.
Акрамя таго, у мэтах стварэння роўных умоў для ўсіх суб'ектаў гаспадарання, якія выкарыстоўваюць касавае абсталяванне, пастановай прадугледжваецца магчымасць для юрыдычнай асобы або індывідуальнага прадпрымальніка, які выкарыстоўвае спецыяльную камп'ютарную сістэму (далей - СКС) пры згодзе пакупніка (спажыўца) выдаваць пакупніку (спажыўцу) плацежны дакумент толькі у электронным выглядзе. Спосаб выдачы такога плацежнага дакумента будзе вызначацца вызначаецца юрыдычнай асобай або індывідуальным прадпрымальнікам, які выкарыстоўвае такую СКС.
Даведачна. Цяпер, у адпаведнасці з пунктам 15-1, абзацам другім пункта 23 Палажэння, пры згодзе пакупніка (спажыўца) юрыдычная асоба або індывідуальны прадпрымальнік, якія выкарыстоўваюць касавы апарат або праграмную касу, фарміруюць і выдаюць пакупніку (спажыўцу) плацежны дакумент толькі ў электронным выглядзе. .